2012. szeptember 9., vasárnap

ez is kipipálva

Most éppen a két Galla. Ajajaj, az idejét se tudom mióta készültünk a tetejére, csak sose jutottunk föl. Talán az volt vele a gubanc, hogy túl közel van, akkor meg tényleg akármikor felmászhatunk rá, aztán nem másztunk sose; egészen a mai jeles napig.
Szal tegnap megvolt a készülődés, szendvicsek gyártása, ilyesmi, ma délelőtt meg kilőttünk Gallát mászni.
a két Galla: jobb oldalon a nagy, bal oldalon a kis :-)

A helyismeret megvolt, na ja, mert már egyszer elindultunk, Márianosztráról a zőőőd jelzésen, csak éppen az ellenkező irányba, hát fel is kerültünk a Kopasz-hegy tetejére ott átellenben :-DDDDD Akkor kinyomoztuk, hol rontottuk el a dolgot, szal most egészen konkrétan tudtuk, honnan kell a Gallákra elindulni: az erdei kisvasút állomásától. Kicsit feljebb is lehet menni ótóval, egészen a behajtani tilos tábláig, ott leparkoltunk szépen.
Párszáz méter után kiértünk egy rétre, ahol már vigyorgott ránk a Gallák nagyobbika:
Folytattuk a ződön, addig míg bele nem ért az OKT-s kékbe. Volt benne egy meredekebb rész is, de semmi vészes, viszont a jelzések találkozásánál egy kicsit kavirnyáztunk, térkép ide, GPS meg oda. Nomármost, figyelni kell, nem lemenni a kéken, hanem megkeresni, hol indul fölfelébe a kék háromszög, mert bár jelölve volt, azért valahogy nem szúrtuk ki :-D Mindegy, kábé 100 métert mentünk fölöslegbe, majdnem egyenes úton, na.
Szal azután meglett a kék háromszög is, ekkor következett még egy meredek rész, ami tisztára olyan volt, mint itt az erdőben nálunk az egyik. Nagyokat örömködtünk, hogy jééé hát ez tisztára olyan, mint a betonoszlopos :-D
A Nagy-Gallán nem volt egy árva lélek se, piknikezhettünk kedvünkre. Mesés kilátás meg ilyenek azonban akadtak. Ja, és marha sok légy. Kajálás közben kiszedtük a nagyja bogáncsot a Mukkból, mert a szerencsétlen mán megin belehömbölgött :-o Azután meg fényképeztem, ezeket e:

Aztán megtaláltuk az átjárót a Kis-Gallára, no akkor lessük meg a kilátást onnan is, anyám szülőfalujára :-) Meglett. Sőőőt, meglett a Mohi atomerőmű is, pedig az innen több mint 50 km. Hmm. Szal tényleg addig láttunk, ameddig a szem ellát :-DDDDD
Utána meg legyöttünk, a zöld kereszten (azt hiszem) na szóval azon a jelen, ami a Galla-nyeregből indul lefelé. Egy idő után belefut a zőőődbe, amin visszekerültünk az ótóhoz Márianosztrára. Hűűű de alapos vagyok, amíg még frissek az emlékeim, kérdeznétek holnap reggel! Hehe.
Útközben rákerültünk a Galla-rétre, ahol elkapott egy olyan fíling, hogy jééé, ez meg tisztára olyan mint az Alacsony-Tátra. Amikor megláttuk a birkákat is, kicsivel lejjebb, akkor meg mán pláne olyan volt:

Szal ennyi nagyjából. Jó volt nagyon. Végezetül, ennyi Galla közé még egy, ki ne maradjon: